Ehkä minä vielä tämän nöyryytyksen kestän. Toivottavasti kirkkoihin ei suunnitteilla vastaavaa laitetta, joka skannaa mikroilmeet ja lähettää personoituja viestejä virsien sanoilla.
Kauppojen uusimpia markkinointitrendejä on videonäyttö, jonka yhteydessä on asiakkaan kasvot tunnistava laitteisto. Se rekisteröi sukupuolen ja iän, mutta lisäksi se seuraa, minne asiakaan katse hakeutuu ja mistä tavaroista hän näyttää olevan kiinnostunut. Pian asiakkaan puhelimeen tömähtää hänelle räätälöity mainos juuri niistä tuotteista.
Lisäksi laitteisto voi tunnistaa asiakkaan mielialoja mikroilmeiden perusteella. Mikroilme on tahaton kasvonilme, joka häivähtää kasvoilla noin 1/25–1/15 sekunnin ajan ja paljastaa sen, mitä ihminen yrittää kätkeä. Kuten suklaanhimon.
Jep jep. Odotan pelonsekaisella innolla shoppailukokemusta, kun menen perjantaina pitkän työviikon jälkeen kauppakeskukseen, ja kännykkäni alkaa laulaa.
– Rasittava viikko takana? Kaksi suklaalevyä yhden hinnalla.
– Laihdutustuotteet tarjouksessa tänä viikonloppuna.
– Vain sinulle: litra Anti Aging -ihovoidetta 30 prosentin alennuksella.
– Ryppyvoiteet ja hiusvärit löytyvät kemikalio-osastomme keskihyllyltä.
– Jätä vanhat farkkusi kierrätykseen, saat uusista 20 prosentin alennuksen.
Ehkä minä vielä tämän nöyryytyksen kestän. Toivottavasti kirkkoihin ei suunnitteilla vastaavaa laitetta, joka skannaa mikroilmeet ja lähettää personoituja viestejä virsien sanoilla.
– Kulkija huono tässä on. Katumus ja synnintunnustus tänään kirkossa. Myös henkilökohtaiset keskustelut mahdollisia.
– Vuodata sydämeeni rakkautta. Kolehti Kirkon Ulkomaanavulle.
– Poista neuvotteluistamme epäilys ja itsekkyys. Tiistaina keskustelutilaisuus uudesta avioliittolaista.
Jaa artikkeli: